skip to Main Content

Emotikoni v mailingih – je to dobra praksa?

Oblike sporočila so lahko različne – besede, slike, grafični simboli, glasba, gibi, različni znaki, kode … Posebnosti, ki jih je v komunikacijo vnesla mlajša generacija so, da za svojo medsebojno komunikacijo uporablja več grafičnih simbolov in si pošiljajo t.i. emotikone – s tem pa se zmanjša uporaba besed. Emotikoni in čustveni simboli so torej zamenjali besede in komunikacija je postala hitrejša ter krajša. Dobili so celo svoj praznik (svetovni dan emojijev – 17. julij). 😃

Poglejmo si, kako pa je z uporabo ikon, simbolov in emotikonov v mailingih – kje so smiselni in kako nam le-ti lahko pomagajo.

Emotikoni v mailingih – DA ali NE?

Vsako pisno sporočilo je naše zrcalo, naša vizitka, zato je pomembno, kakšen vtis bomo naredili. Za tiste, ki jih skrbi, da bi se prijateljske uverture lahko razumele kot neresne ali nestrokovne, različne raziskave kažejo, da tiste ljudi, ki uporabljajo čustvene simbole, dojemajo kot bolj “prijazne in kompetentne” kot tiste, ki tega ne počnejo.

Ena izmed strategij, za katero se je izkazalo, da je zelo učinkovita v različnih okoljih, je vključevanje v vedenjsko mimiko (tj. z uporabo čustvenih simbolov, izbire besed in slenga/žargona na podoben način kot oseba, s katero komunicirate). Ta postopek mimike povečuje zaupanje, ker ljudje običajno čutijo neko bližino oz. prijeten občutek do tistih, ki delujejo podobno kot oni sami.

Kaj pravi statistika?

Sodeč po raziskavi Adobe Emoji Trend Report (2019) lahko razmislite glede uporabe emotikonov pri vaši strategiji komuniciranja preko mailingov:

  • 58% uporabnikov simbolov bo prej odprlo mailing z emotikoni v zadevi sporočila
  • 44% prejemnikov bo prej kupilo produkt ali izdelek, ki se oglašuje s pomočjo emotikonov
  • 51% uporabnikov simbolov bo prej komentiralo objave podjetij na družbenih omrežjih, kjer so uporabljeni emotikoni
  • 64% uporabnikov simbolov si želijo napraviti nakup preko emotikonov

Ob upoštevanju teh številk ni čudno, da velike blagovne znamke aktivno uporabljajo simbole kot neverbalni način, da strankam povedo, da so njihovi izdelki vredni naše pozornosti. 😏

Kje, kdaj in kako v mailingu uporabiti emotikone?

Tukaj bi vas najprej želel opozoriti, da nekateri odjemalci in brskalniki različno prikazujejo te simbole, zato priporočamo, da pred pošiljanjem na celotno bazo pošljete mailing najprej na svoj testni seznam in nato preverite, kako se prikažejo ti znaki na mobilnem telefonu, v Gmailu, v Outlooku,…

Uporabo emotikonov priporočam predvsem v naslovih mailinga, kjer se pravilno prikazuje večina simbolov v skoraj vseh odjemalcih in brskalnikih. Uporaba v vsebini mailinga je bolj riskantna, saj zelo variira njihov prikaz oz. včasih sploh niso prikazani v nekaterih e-mail odjemalcih in brskalnikih (to je splošna problematika, neodvisna od bilo katerega e-mail marketing sistema).

Primer, kako različni odjemalci prikazujejo iste simbole:

Ko najdete želeno ikono oz. simbol, ki ga bi želeli uporabiti, ga enostavno skopirate in prilepite v vaš mailing (copy / paste). Potem pa se bodo različno prikazali pri vaših prejemnikih, glede na to, s katero napravo in v katerih odjemalcih ter brskalnikih bodo odprli ta mailing. Zato bodite previdni pri sami izbiri emotikona (da kdo morebiti ne sprejme vašega sporočila kot negativno oz. “napačno” razumljenega) in pazite tudi na mesto, kamor bi ga radi vstavili ter pogostost uporabe. Ali je to na koncu stavka, kje vmes, mogoče na začetku in koncu stavka, ali pa poskusite celo na gumbu.

Testirajte emotikone – mesta, kamor bi jih radi vstavili in pogostost uporabe. Ko najdete tisto optimalno prakso, vam lahko zelo pomagajo pri višji stopnji odpiranja vaših mailingov. 😉

Vendar ne pretiravajte s simboli. Seveda so odlični za pritegnitev pozornosti prejemnika, a vas različni e-mail odjemalcih lahko zaradi prevelike uporabe simbolov zaznajo kot neželeno pošto oz. spam pošiljatelje in se vam s tem posledično lahko poslabša tudi dostavljivost.

Emotikoni le kot pomoč pri sporočilu, ne kot nadomestilo stavkov

Naj vam emotikoni in drugi simboli pomagajo narediti vaš mailing bolj “barvit” in izstopajoč od ostalih e-mailov iz prejemnikovega e-mail box-a. Naj torej le poudarijo vaše sporočilo, ki ga želite prenesti na njih. Čeprav je trend mladih, da si raje pošiljajo čustvene simbole in emotikone, naj to ne bo bistvo vašega sporočila.

V poslovnem svetu je komunikacija (zelo) pomembna in hitro lahko zaidete ter se bo vaše sporočilo razumelo zelo narobe, za nekatere celo otročje ali neprofesionalno, če bi uporabili preveč simbolov. Na tak način si lahko pri nekaterih resnih osebah oz. podjetjih zaprete vrata za sodelovanje in druge priložnosti. Predvsem, če ste sami zelo resno podjetje ali hočete sodelovati s takšnim. Tega pa si ne želite, kajne?

Vedno se najprej vprašajte komu pošiljate mailinge in kako lahko ti prejemniki razumejo vaše emotikone. Če imate mlajšo občinstvo, vam zagotovo ne bodo škodili. Če pa ciljate bolj starejše ali tržite B2B usmerjeno storitev, pa vam morda niti emotikoni ne bodo kaj veliko pomagali. 

Tudi v našem e-mail marketing sistemu ePrvak smo nadgradili urejevalnik e-mail predlog, ki podpira uporabo ikon in emotikonov. Te čustvene simbole lahko dodajate tako v zadeve (subjecte), kakor tudi v samo vsebino mailinga.

Nekaj primerov uporabe emotikonov v vsebini oz. zadevi mailinga:

Pošiljam vam še nekaj povezav, kjer lahko dostopate do teh čustvenih simbolov in emotikonov:

unicode-table.com/en/sets/emoji/ (najbolj varni in osnovni)
apps.timwhitlock.info/emoji/tables/unicode
https://emojipedia.org/e-mail/

Za konec…

Čustveni simboli in emotikoni so torej eden najbolj trendnih načinov za ustvarjanje bolj zanimivih in privlačnih mailingov. Če jih želite uporabiti v svoji marketinški strategiji, da bi dosegli čim večji rezultat, morate razumeti pomen teh vizualnih podob, se izogibati dvoumnim in nejasnim pomenom ter jih seveda uporabiti v ustreznih mailingih (glede na prejemnike/občinstvo).

Kakšna pa je vaša praksa emotikonov v mailingih? Odgovore mi lahko sporočite na marko@eprvak.si.


Avtor: Marko Janžekovič

Back To Top